Κυριακή, 9 Νοεμβρίου 2014

Να πας και εσύ δεθελοντής


Του  Παναγιώτη Κάτσικα

Να πας κι εσύ εθελοντής
Γιατί αν δεν έρθεις μπορεί να σε ψάχνουνε
Να πας κι εσύ εθελοντής
Στου Καλατράβα τον τάφο μας θάβουνε
Να πας κι εσύ εθελοντής
Λόττο χαπάκια συσσίτιο μοιράζουνε

Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας διατυμπανίζει τις προθέσεις της για διενέργεια ΑΣΕΠ και διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. 
Βρεθήκαμε από νωρίς σε ένα πρωτοφανές μπαράζ ανακοινώσεων, υποσχέσεων στα πλαίσια της "Λοβερδιάδας", αλληλοαναιρούμενων δηλώσεων που δεν ήταν τίποτε άλλο παρά ο τρόπος με τον οποίο το Υπουργείο Παιδείας θα συμβίβαζε τις περικοπές του φθηνού σχολείου και της διάλυσης των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών με την πολιτική διάσωση του μάγου της επικοινωνίας Ανδρέα Λοβέρδου ο οποίος γνώριζε την τύχη των προηγούμενων διαχειριστών  της θέσης στην οποία προΐσταται.

Τα τελευταία χρόνια για να καλυφθούν τα κενά, αντί για διορισμούς εκπαιδευτικών, είδαμε την αύξηση αριθμών μαθητών στα τμήματα, την αύξηση ωραρίου, την κατάργηση και συγχώνευση σχολείων, την αποδιάρθρωση των υποστηρικτικών δομών. 
Παράλληλα κατέκλυσαν την εκπαίδευση και ευρύτερα το δημόσιο τα προγράμματα ΕΣΠΑ – κοινωφελής , τα προγράμματα «εκτάκτων αναγκών», «ειδικών συνθηκών και ειδικών διαδικασιών», καταστώντας το  ως το πιο βάρβαρο και στυγνό εργοδότη διαμορφώνοντας μισθούς 420 και 490 ευρώ.

Σαν να μην έφταναν αυτά, ο Ανδρέας Λοβέρδος αποφάσισε για άλλη μια φορά να κάνει μία «Ρίκσσυ» με την κοινοτυπία. Σε χθεσινές του δηλώσεις προχώρησε σε μια παγκόσμια πρωτοτυπία ζητώντας εθελοντές εκπαιδευτικούς να αποδεχτούν να εργαστούν δωρεάν για να καλυφθούν στα σχολεία οι 1.100 θέσεις οι οποίες υπολογίζεται ότι θα απομείνουν κενές στα σχολεία.

"Απομένουν ακόμη 1.100 κενά και μιλάω για κενά που αφορούν την επάρκεια στα σχολεία, όχι την πληρότητα, γιατί αυτός ο στόχος δεν επιτυγχάνεται πια. Δεν μπορώ να τα καλύψω αυτά τα 1.100 κενά γιατί δεν έχω άλλα κονδύλια" κλαίγεται ο Ανδρέας Λοβέρδος. "Αξεπέραστο το πρόβλημα λοιπόν. Τι να κάνω; Προσπαθώ κατ' αρχήν να βρω μια λύση που δεν μπορώ να αποκαλύψω ακόμα, αλλά επειδή δεν είμαι σίγουρος ότι θα προχωρήσει, σκέφτομαι ότι αν βρεθώ σε αδιέξοδο το μόνο που απομένει είναι να απευθυνθώ στον ανώνυμο εκπαιδευτικό ζητώντας την εθελούσια συνεισφορά του. Να δουλέψει χωρίς λεφτά για να καλυφθούν τα κενά, εθελοντικά δηλαδή, με αντάλλαγμα κάποια μόρια που θα τον βοηθήσουν όταν γίνουν προσλήψεις"

Από την κοινωφελή εργασία , στο Voucher και από το Voucher στην εθελοντική εργασία. Για εκπαιδευτικούς που θα μετατρέπονται σε "ωφελούμενους ανέργους", πολλών ταχυτήτων χωρίς εργασιακά ασφαλιστικά δικαιώματα, χωρίς συνδετικό ιστό. Πως και δεν ζήτησε από τους εκπαιδευτικούς να πληρώσουν για να εργαστούν. Ίσως και αυτό δεν είναι πολύ μακριά για τον Ανδρέα Λοβέρδο που παλαιότερα ως Υπουργός εργασίας έλεγε αναφορικά με το όριο ηλικίας των συντάξεων: "Οι άνθρωποι δεν πεθαίνουν κιόλας, ζούνε πολλά χρόνια μετά τη συνταξιοδότησή τους"!

Είναι φανερό πως ο νεοφιλελεύθερος μνημονιακός πειραματισμός εφαρμόζεται πρώτα και κύρια στον χώρο της εκπαίδευσης. Χρησιμοποιώντας τον δάσκαλο σαν πειραματόζωο και τον χώρο του σχολείου σαν πιλότο για το εργασιακό καθεστώς που θέλει να διευρύνει σε όλο το δημόσιο. Σε μια χώρα που σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Δικτύου Πληροφόρησης για την Εκπαίδευση, «Ευρυδίκη»,  οι  εκπαιδευτικοί εργάζονται τις περισσότερες ώρες από τους περισσότερους Ευρωπαίους συναδέλφους τους και μάλιστα με τους πιο χαμηλούς μισθούς. Σε αυτούς τους εκπαιδευτικούς ο Υπουργός παίζει με την αξιοπρέπειά τους, μιλώντας για εθελοντική εργασία.

Η φαραωνική στάση του ΥΠΕΠΘ που υλοποιεί επί της ουσίας τις κυβερνητικές κατευθύνσεις μετατρέποντας την εργασία σε χόμπι, άδικα ψάχνει τον υποκινητή των μαθητών που κάνουν καταλήψεις και του "βγάζουν τη γλώσσα". Φτάνει να κοιτάξει στις συνθήκες που καλεί  τους δάσκαλους να εργαστούν, οι οποίες  αποτελούν για τα παιδιά το ναρκοθετημένο μέλλον που βρίσκεται μπροστά τους.
Στα κελεύσματα για εργασία αμισθί, ο μόνος δρόμος για τους εκπαιδευτικούς, όπως έλεγαν και οι στίχοι της Βαβυλώνα είναι ο δεθελοντισμός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.