Της Βάλιας Μπαζού
Σε λίγο καιρό η Google θα γνωρίζει πώς είναι το σπίτι μας, τι διαρρύθμιση και πόσα δωμάτια έχει, πόση ενέργεια καταναλώνουμε, τι θερμοκρασία υπάρχει εντός του σπιτιού και εάν πρέπει να ανεβάσει ή να κατεβάσει το θερμοστάτη, ποιος μπαίνει και ποιος βγαίνει, σε τι απόσταση βρισκόμαστε από το σπίτι μας όταν είμαστε εκτός, πού θα πάμε και με ποιόν, τι θα φάμε και πού.
Και κάπως έτσι θα συμπληρώσει το πάζλ και θα ξέρει τα πάντα για μας ακόμα και για δραστηριότητες που δεν έχουν σχέση με το διαδίκτυο!
Οι νέες πληροφορίες που θα συλλέγει η Google έρχονται να προστεθούν σε αυτές που ήδη γνωρίζει για εμάς και συγκεκριμένα:
-το ονοματεπώνυμό μας,
-τη διεύθυνση email
-τον αριθμό τηλεφώνου
-τον αριθμό της πιστωτικής μας κάρτας
-το μοντέλο του υπολογιστή μας
-το λειτουργικό σύστημα που χρησιμοποιούμε
-τη διεύθυνση ΙΡ
-το δίκτυο τηλεφωνίας που χρησιμοποιούμε
-τι ψάχνουμε στο διαδίκτυο
-ποιόν παίρνουμε τηλέφωνο, πότε και πόση ώρα μιλήσαμε
-σε ποιόν αριθμό προωθήσαμε τις κλήσεις μας
-το περιεχόμενο των email που στέλνουμε και λαμβάνουμε
Γιατί η Google από μηχανή αναζήτησης έχει μετατραπεί στην μεγαλύτερη εταιρεία συλλογής πληροφοριών στον κόσμο αλλά εσχάτως και στην εταιρεία με τη μεγαλύτερη πολιτική δραστηριότητα και επιρροή στις ΗΠΑ, όπως αποκαλύπτει έκθεση της οργάνωσης Public Citizen που δόθηκε πριν από λίγες ημέρες στη δημοσιότητα.
Πληροφορίες που όπως σημειώνει η οργάνωση αποτελούν «θησαυρό» για οργανισμούς όπως η NSA με την οποία η Google δεσμεύεται νομικά έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στα περισσότερα αιτήματα παροχής πληροφοριών που καταθέτει η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας των ΗΠΑ.
«Μηχανή» πολιτικής επιρροής
Για ποιο λόγο μια μηχανή αναζήτησης δαπανά περισσότερα χρήματα για λόμπινγκ ( πρακτική επηρεασμού των νομοθετών από οργανωμένες ομάδες πίεσης που έχουν συγκεκριμένο συμφέρον για ένα ζήτημα) από την PhRMA, την πανίσχυρη ένωση της φαρμακευτικής βιομηχανίας;
Για ποιο λόγο μια μηχανή αναζήτησης δαπανά περισσότερα χρήματα ακόμα και από την Goldman Sachs για να χορηγήσει καμπάνιες πολιτικών;
Και είναι τελικά η Google πολύ μεγάλη για να λογοδοτήσει;
Τα ερωτήματα αυτά θέτει αλλά και απαντά ευθέως η έκθεση με τίτλο “Mission Creep-y: Google Is Quietly Becoming One of the Nation’s Most Powerful Political Forces While Expanding Its Information-Collection Empire” ή πώς η Google εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια αθόρυβα σε μια από τις πιο ισχυρές πολιτικές δυνάμεις την ίδια ώρα που επεκτείνει την αυτοκρατορία συλλογής πληροφοριών.
Στην έκθεση παρουσιάζονται οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί η εταιρεία για να επεκτείνει το δίκτυο συλλογής πληροφοριών ακόμα και εκτός διαδικτύου αλλά και οι μέθοδοι για τη μετεξέλιξή της σε πανίσχυρη «μηχανή» πολιτικής επιρροής σε ομοσπονδιακό και πολιτειακό επίπεδο.
Η εταιρεία έχει συσσωρεύσει τεράστια πολιτική δύναμη έχοντας μεταφέρει την «επιχείρηση» επιρροής της στην Ουάσιγκτον σε γραφεία τόσο μεγάλα όσο ο Λευκός Οίκος και έχει γίνει μια από τις πιο πολιτικά ενεργές εταιρείες στις ΗΠΑ.
Ιδού ορισμένα στοιχεία που πιστοποιούν την επιθετική πολιτική που ασκεί στη σφαίρα της πολιτικής επιρροής:
-Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2014, η Google κατέλαβε την πρώτη θέση ανάμεσα σε όλες τις εταιρείες όσον αφορά στα χρήματα που δαπάνησε για λόμπινγκ ενώ έχει προγραμματίσει να ξοδέψει πάνω από 18 εκατομμύρια δολάρια σε λόμπι σε ομοσπονδιακό επίπεδο. Είναι χαρακτηριστικό ότι έχει ξοδέψει 1 εκατομμύριο δολάρια παραπάνω από την PhRMA, την πανίσχυρη ένωση της φαρμακευτικής βιομηχανίας.
-Από το 2012 καμιά εταιρεία δεν έχει δαπανήσει περισσότερα χρήματα από τη Google για λόμπινγκ, για άσκηση, δηλαδή, πιέσεων σε ομοσπονδιακό επίπεδο.
-Από τους 102 λομπίστες που διαθέτει η εταιρεία, οι 81 έχουν προϋπηρεσία σε κυβερνητικές θέσεις. Παράλληλα πρώην υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας κάνουν τώρα καριέρα σε υψηλόβαθμες κυβερνητικές θέσεις, ένδειξη της αυξανόμενης επιρροής της Google στη διαμόρφωση του πολιτικού προσωπικού και της πολιτικής ατζέντας σε εθνικό επίπεδο.
-Η Επιτροπή Πολιτικής Δράσης της Google (PAC) δαπάνησε φέτος 1.610.000 δολάρια, σύμφωνα με τα αρχεία της Ομοσπονδιακής Εκλογικής Επιτροπής, ποσό που για πρώτη φορά ξεπερνά τις αντίστοιχες δαπάνες που έκανε η Goldman Sachs!
-Η Google χρηματοδοτεί περισσότερους από 140 εμπορικούς συλλόγους και μη κυβερνητικούς οργανισμούς από όλο το ιδεολογικό φάσμα
-Η Google έχει τεθεί υπό έρευνα από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου για πολλές πρακτικές της, ενώ της έχει επιβληθεί πρόστιμο 22,5 εκατομμυρίων δολαρίων μετά από διακανονισμό, για την πρακτική της να παρακάμπτει τις ρυθμίσεις του προγράμματος πλοήγησης Safari έτσι ώστε να παρακολουθεί τους χρήστες.
Όπως σημειώνουν οι συντάκτες της έκθεσης η τεράστια πολιτική επιρροή που έχει αποκτήσει η εταιρεία και οι τεράστιες τεχνολογικές δυνατότητες που έχει αναπτύξει για την συλλογή κάθε είδους πληροφοριών και ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων από τους χρήστες εντός και εκτός διαδικτύου την έχει καταστήσει απόρθητη με αποτέλεσμα ακόμα κι όταν οι ρυθμιστικές αρχές και οι νομοθέτες θα εμφανιστούν - από απρόθυμοι που είναι σήμερα- πρόθυμοι να την χαλιναγωγήσουν αυτό θα είναι αδύνατο.
Τι στοιχεία συλλέγει η Google
Σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, τα στοιχεία που συλλέγει από τους χρήστες μέσω των υπηρεσιών της είναι τα εξής:
–Στοιχεία που παρέχουν οι χρήστες (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση email,
αρ. Τηλεφώνου, αρ. πιστωτικής κάρτας κλπ)
–Στοιχεία από τη χρήση των υπηρεσιών (μοντέλο, λειτουργικό σύστημα,
δίκτυο κινητής τηλεφωνίας, ερωτήματα αναζήτησης, αριθμός τηλεφώνου,
αριθμός καλούμενου, αριθμό προώθησης, ημερομηνία και ώρα κλήσης,
διάρκεια κλήσης, διεύθυνση ΙΡ)
–Στοιχεία τοποθεσίας (καθορισμός τοποθεσίας μέσω GPS, CellID και WiFi
-Ως μηχανής αναζήτησης καταγράφει προσωπικά δεδομένα όπως τις λέξεις της αναζήτησης και τη διεύθυνση ΙΡ.
-Οι χρήστες του Gmail πρέπει να γνωρίζουν ότι η Google – όπως και σχεδόν όλοι οι πάροχοι υπηρεσιών email- σαρώνει το περιεχόμενο των μηνυμάτων που φτάνουν ή φεύγουν από τους διακομιστές της.
Εννοείται ότι η συλλογή τέτοιου είδους πληροφοριών, μηνυμάτων, email, κλήσεων, φωτογραφιών κλπ έχει πάρει τρομακτικές διαστάσεις μέσω των smart phone που χρησιμοποιούν το λειτουργικό σύστημα της Google , Android και το οποίο συγχρονίζεται με το Gmail με αποτέλεσμα ότι επαφές, μηνύματα κλπ υπάρχουν στο κινητό να μεταφέρονται αυτομάτως στο Gmail.
Νέα πεδία δράσης
Σύμφωνα με την έκθεση της Public Citizen, η εταιρεία επεκτείνεται μέσω της ανάπτυξης νέων τεχνολογιών και της εξαγοράς άλλων εταιρειών και στη συλλογή πληροφοριών για συνήθειες των χρηστών που δεν εστιάζονται μόνον στο τι κάνουν όταν περιηγούνται στο διαδίκτυο αλλά στην καθημερινότητά τους εκτός internet.
Η Google ανακοίνωσε την εξαγορά της Skybox, εταιρεία η οποία έχει στην ιδιοκτησία της δορυφόρους και ειδικεύεται στη λήψη δορυφορικών φωτογραφιών και βίντεο σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη.
Παράλληλα προχώρησε στην εξαγορά της εταιρείας κατασκευής εφαρμογών για «έξυπνα» σπίτια, Nest. Πρόκειται για εφαρμογές που παρακολουθούν και καταγράφουν από την κατανάλωση ενέργειας ενός σπιτιού, τη ρύθμιση θερμοστάτη, μέχρι την απόσταση που βρίσκεται ο ιδιοκτήτης από το σπίτι του ενώ παράλληλα βιντεοσκοπούν την κατοικία.
Η Nest, στη συνέχεια, προχώρησε στην εξαγορά της Dropcam, μιας εταιρείας που δραστηριοποιείται στην παροχή υπηρεσιών ασφαλείας. Η Dropcam τοποθετεί κάμερες παρακολούθησης σε ένα σπίτι ή μια επιχείρηση, οι οποίες στέλνουν το υλικό που καταγράφουν σε ένα cloud, έτσι ώστε οι πελάτες της – και όχι μόνον – να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτό από όπου κι αν βρίσκονται. Έτσι η τεχνολογία της Dropcam σε συνδυασμό με την τεχνολογία της Nest δίνουν στη Google τη δυνατότητα να συλλέγει πολύ κρίσιμες πληροφορίες και να έχει τον απόλυτο έλεγχο των σπιτιών του μέλλοντος και των ιδιοκτητών τους.
Η Google εξαγόρασε ακόμα την Emu, μια πολλά υποσχόμενη εταιρεία η οποία είχε αναπτύξει τη δυνατότητα παροχής πληροφοριών, βάσει της ανταλλαγής μηνυμάτων μεταξύ των χρηστών. Η εφαρμογή, δηλαδή, «αντιλαμβάνεται» το περιεχόμενο της συνομιλίας και παρέχει χρήσιμες πληροφορίες στο χρήστη. Για παράδειγμα, αν ένας χρήστης προσκαλούσε για δείπνο σε ένα εστιατόριο κάποιον φίλο του, τότε ο Emu Messenger θα εμφάνιζε πληροφορίες για το συγκεκριμένο εστιατόριο και θα πρότεινε να βάλει μια υπενθύμιση στο ημερολόγιό του. Αντίστοιχα εάν του πρότεινε να δουν μια ταινία, θα δει στην οθόνη του κριτικές, πού παίζεται ενώ θα μπορεί να κάνει και κράτηση εισιτηρίων. Παράλληλα επιτρέπει στο χρήση να μοιράζει την τοποθεσία στην οποία βρίσκεται σε ένα χάρτη που ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για μισή ώρα τουλάχιστον.
Οι εφαρμογές αυτές, όπως σημειώνουν οι ειδικοί, από μόνες τους είναι χρήσιμες και «αθώες». Συγκεντρωμένες, όμως, κάτω από την «ομπρέλα» της Google, καθιστούν την εταιρεία το απόλυτο «μάτι» και «αφτί» για κάθε χρήστη σε κάθε κίνησή του εντός και εκτός διαδικτύου. Ο συνδυασμός των εφαρμογών αυτών και ποιος ξέρει ποιών άλλων στο μέλλον με τις πληροφορίες που ήδη συλλέγει η εταιρεία την καθιστά κυρίαρχο στη ζωή ενός χρήστη αφού γνωρίζει απόλυτα το προφίλ και τις κινήσεις του. Και εάν σκεφθεί κανείς ότι η πολιτική της απέναντι σε κάθε είδους αιτήματα από την NSA είναι υπάκουη και εύκαμπτη, αντιλαμβάνεται ότι εξελίσσεται σε μια εταιρία με ανατριχιαστική δύναμη παρέμβασης.
Πηγή:http://www.topontiki.gr/article/88023/Google-i-megaluteri-idiotiki-etaireia-pliroforion-ston-kosmo
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.