Του Γεράσιμου Λιβιτσάνου
Η έγκριση του αμερικανικού αιτήματος για δημιουργία βάσεων μη επανδρωμένων αεροσκαφών στα ΝΑΤΟικά αεροδρόμια της Καλαμάτας και της Σούδας, δεν θα αποτελέσει μόνο ένα πλήγμα στην ανεξαρτησία της χώρας, εμπλέκοντάς την περισσότερο στους επιθετικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ. Είναι επίσης μία …οικονομική βόμβα έτοιμη να εκραγεί ανά πάσα στιγμή με θύμα τον (βαριά) φορολογούμενο και φτωχοποιημένο ελληνικό λαό.
Η λειτουργία των νέων – ουσιαστικά- βάσεων, θα ενταχθεί στο νομοθετικό πλαίσιο που προσδιορίζεται από το «Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Ανώτατου Στρατηγείου Συμμαχικών Δυνάμεων της Ευρώπης (Supreme Headqarters Allied Power Europe – SHAPE) σχετικά με την παροχή υποστήριξης Φιλοξενούντος Έθνους κατά τη διάρκεια επιχειρήσεων του ΝΑΤΟ». Πρόκειται για ένα νομοθέτημα που ψήφισαν Ν.Δ και ΠΑΣΟΚ το 2009 (σε θερινό τμήμα της Βουλής φυσικά) και προβλέπει οικονομική ασυδοσία και φορολογική ασυλία στις ΝΑΤΟϊκές δυνάμεις. Πρόκειται για σειρά σκανδαλωδών διατάξεων, σαφώς αποικιοκρατικού χαρακτήρα
Η Ελλάδα δεσμεύεται να «προβαίνει σε όλες τις απαραίτητες διευθετήσεις σε σχέση με τις πηγές υποστήριξης, συμπεριλαμβανομένων των μη στρατιωτικών και εμπορικών πηγών. Η υποστήριξη που θα παρέχεται από την ελεύθερη αγορά θα προέρχεται μετά από μειοδοτικούς διαγωνισμούς με βάση τη χαμηλότερη προσφορά». (Αρθρο 4 παράγραφος 5.1)
Θα ισχύσει καθεστώς πλήρους παραχώρησης των οικονομικών πηγών στον έλεγχο του ΝΑΤΟ, μια και συνομολογείται ότι η Ελλάδα «θα διατηρήσει τον έλεγχο στις δικές της πηγές υποστήριξης, εκτός εάν εκχωρήσει τον έλεγχο αυτών των πηγών. Αναφέρεται επίσης ότι «η ποιότητα των παρεχόμενων αγαθών και υπηρεσιών θα ανταποκρίνεται λεπτομερώς σε όσα προβλέπονται στα υποστηρικτικά κείμενα».
Ο ΝΑΤΟϊκός διοικητής – σε περίπτωση επιχειρησιακής εμπλοκής – διαθέτει αρμοδιότητες ανάλογες του υπουργού Οικονομίας. Σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 5.2: «Ο ΝΑΤΟικός διοικητής προσδιορίζει εάν υπάρχει διαθεσιμότητα κοινής χρηματοδότησης καθώς και ποιες από τις απαιτήσεις είναι δυνατόν να λάβουν κοινή χρηματοδότηση». Επίσης, «καθορίζει και δίνει προτεραιότητα στην απαιτούμενη υποστήριξη του Φιλοξενούντος Έθνους και εγκρίνει την κοστολόγηση σε περίπτωση κοινής χρηματοδότησης».
Σε περίπωση που προκληθεί οικονομική ζημιά στην Ελλάδα η εκτίμησή της εξαρτάται αποκλειστικά από το ΝΑΤΟ. Όπως ορίζεται «ο ΝΑΤΟικός διοικητής εξασφαλίζει την οικονομική αποζημίωση προς τη φιλοξενούσα χώρα για τη συμφωνημένη υποστήριξη εάν αυτή καταβάλλεται μέσω κοινής χρηματοδότησης. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, ο ΝΑΤΟικός διοικητής βοηθά κατά το δυνατόν τη διευθέτηση των οικονομικών υποχρεώσεων μεταξύ της φιλοξενούσας χώρας και των αποστελουσών χωρών» και «εάν οι απαιτήσεις κάποιας αποστέλουσας χώρας έρχονται σε αντίθεση με τις προτεραιότητες κατανομής των πηγών που καθορίζουν οι ΝΑΤΟικοί διοικητές, ο αρμόδιος ΝΑΤΟικός διοικητής θα επιλύει τη διαφορά με τις εμπλεκόμενες αποστέλουσες χώρες».
Σχετικά με τον συνολικό οικονομικό έλεγχο «ο ΝΑΤΟικός διοικητής προσδιορίζει τις ανάγκες προσωπικού και τις λοιπές απαιτήσεις για τη λειτουργία των περιοχών επιχειρησιακής υποστήριξης που θα δημιουργηθούν στη φιλοξενούσα χώρα», ενώ «διευκολύνει την τυποποίηση των απαιτήσεων υποστήριξης και των δαπανών».
Τέλος οι δραστηριότητες του ΝΑΤΟ στην Ελλάδα δεν υπόκεινται σε καμία φορολόγηση. Στο άρθρο 5 της συμφωνίας δηλώνεται πως «οι δραστηριότητες των Διεθνών Στρατηγείων των Περιοχών Επιχειρησιακής Υποστήριξης των πλοίων, αεροσκαφών, οχημάτων, πετρελαιολιπαντικών τα οποία ανήκουν ή έχουν ενοικιαστεί από το ΝΑΤΟ καθώς και των δυνάμεων που διατίθενται στο ΝΑΤΟ απαλλάσσονται φόρων, δασμών, διοδίων, εισφορών και όλων των συναφών υποχρεώσεων». Επίσης, πως «οι οικονομικές συναλλαγές συμπεριλαμβανομένης και της μεταφοράς κεφαλαίων και ανοίγματος λογαριασμών σε οποιοδήποτε ιδιωτικό ή κυβερνητικό τραπεζικό ίδρυμα πραγματοποιούνται χωρίς επιβαρύνσεις ή αμοιβές παντός είδους».
Πηγή:http://www.imerodromos.gr/drones-2/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.