Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016

Ποιον θα γαμήσει ο φτωχός, όταν γυρίσει ο τροχός; 5 φιλοσοφικά ερωτήματα…

Του Γελοτωποιού

«Κανείς δεν μπορεί να σου πάρει την αξιοπρέπεια, αν δεν του τη δώσεις.»-Γκάντι
«Οι άνθρωποι [στον καπιταλισμό] έχουν απεριόριστες δυνατότητες και ελάχιστες πιθανότητες.»-Πεσσόα
«Θέλει νεκροί χιλιάδες να ‘ναι στους τροχούς.»-Ελύτης
«Άσπρα κοράκια, μαύρα κοράκια»-ποιητής Φανφάρας
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Την παροιμία βεβαίως τη γνωρίζετε: «Θα γυρίσει ο τροχός, θα γαμήσει κι ο φτωχός».
Έχετε σκεφτεί όμως ποτέ ποιος είναι αυτός ο «φτωχός» και γιατί περιμένει να «γυρίσει ο τροχός» για να «γαμήσει»; Και ποιον θα γαμήσει τότε;

Ο οικοδεσπότης σας εμβάθυνε στη φιλοσοφία του Βιτγκενστάιν και στη γλωσσολογία του Ντεσοσίρ, σε συνδυασμό με αμέτρητες ώρες στο ψυχαναλυτικό ντιβάνι του Φρόιντ και στην ταξική παλαίστρα του Μαρξ, χώρια τις ανθρωπολογικές μελέτες του Λεβιστρός, προκειμένου να κατανοήσει και να επεξηγήσει αυτή την τόσο απλή (φαινομενικά) παροιμία.
Πρώτο ζήτημα: Ο φτωχός, που περιμένει να γυρίσει ο τροχός για να γαμήσει, απλά δεν γαμάει ή χωρίς να γαμάει του έχουν αλλάξει τα φώτα στο πήδηγμα;  
Ο Ντεσοσίρ θα συμφωνούσε μαζί μου ότι ο τροχός, ως σημαινόμενο, υποδηλώνει αντιστροφή ρόλων.
ΣυμπέρασμαΚάποιος γαμάει τον φτωχό, μέχρι που να γυρίσει ο τροχός.
                                                            ~~{}~~
Δεύτερο ζήτημα: Ποιος είναι αυτός που γαμάει τον φτωχό;
Αν ήταν ένας άλλος φτωχός ή αν η οικονομική του κατάσταση δεν είχε σημασία, τότε η παροιμία θα ήταν: Ο τροχός θα γυρίσει και ο άλλος θα γαμήσει.

Η πρόταση για GREXIT και οι «λαγοί» του Σόιμπλε


Του Όθωνα Κουμαρέλλα*

Χωρίς ιδιαίτερη έκπληξη -είναι αλήθεια- διαβάσαμε σε γνωστό οικονομικό site τη νέα «βερσιόν», που τείνει να γίνει της μόδας, για Grexit αλά Σόιμπλε. Μάλιστα τώρα η «φάκα» έχει και μυρωδάτο «τυράκι». Τη διαγραφή ενός μεγάλου μέρους του χρέους (σας θυμίζει κάτι αυτό;) της τάξης του 50%, έτσι ώστε αυτό να βρεθεί κάτω από το 100% του ελληνικού ΑΕΠ!

Ξεκινώντας το άρθρο του ο γνωστός οικονομικός «αναλυτής» μας υπενθυμίζει ότι «οι Γερμανοί έχουν έναν ειδικό τρόπο εκπαίδευσης των σκυλιών τους, έτσι ώστε να τους υπακούουν για να παραμένει πεινασμένο το σκυλί και να αποδέχεται ότι του ζητήσει ο κύριος του», με αφορμή την έγκριση της εκταμίευσης μόνο ενός μέρους της υποδόσης των 2,8 δις ευρώ .

Φαίνεται, ότι ο αρθρογράφος αναγνωρίζει στον εαυτό του και αυτούς που εκφράζει το πιστό πεινασμένο σκυλί που εκλιπαρεί τον Κύριό του για ένα ξεροκόμματο, διαφορετικά δεν θα έβαζε υπότιτλο και εισαγωγικό σημείωμα στο άρθρο του: «Εάν η διαγραφή θα ήταν της τάξης του 50% του δημοσίου χρέους, έτσι ώστε το υπόλοιπο να είναι κάτω του 100% του ΑΕΠ, καθώς επίσης εάν το χρέος που θα απέμενε θα μας επιτρεπόταν να πληρώνεται σε δραχμές, τότε θα είχε νόημα να συζητηθεί πολύ σοβαρά -έτσι ώστε να εκπονηθεί ένα σχέδιο, με κάθε λεπτομέρεια».

Προσέξτε αυτή την υποθετική «ευκτική» «εάν…» τότε «…θα μας επιτρεπόταν να…»! Διαφορετικά δεν μπορούμε να συζητάμε σοβαρά για οποιαδήποτε άλλη λύση. Οποία επιστημονική εμβρίθεια και σοβαρότης!